საკითხები სასკოლო წერისათვის კლასი


1) გაიხსენე იაკობ გოგებაშვილის მოთხრობა ,,მეფე დემეტრე თავდადებული”,-
უპასუხე კითხვებს:
ა) რომელ საუკუნეში ხდება ნაწარმოებში ასახული ამბავი?
ბ) როგორ აღწერს ავტორი განსხვავებას მეფე დემეტრეს სიჭაბუკესა და მოწიფულობის ხანას შორის?
გ) რატომ გადაიცვამდა მეფე უბრალო ტანისამოსს?
დ) რამდენი წელი მართავდა დემეტრე სამეფოს?
ე) განმარტე რას გულისხმობს გამონათქვამები: ,,ნაცრად ვაქცევ”, ,,ნაოხრად მიქცევს”?
ვ) როგორ შეაფასა კათალიკოსმა მეფის გადაწყვეტილება,როდესაც მისი სიტყვა მოისმინა?
ზ) რამ შესძინა კიდევ უფრო მეტი ძალა არღუნ ყაენთან მიმავალ დემეტრეს?
თ) დაუკავშირეთ იაკობ გოგებაშვილის ეს თხზულება ანა კალანდაძის ლექსს,როგორ აისახა ლექსში თხზულებაში მოთხრობილი ამბავი?

2) გაიხსენე მარკ ტვენის ,,ტომ სოიერის თავგადასავალი” და არჩილ სულაკაურის,, ბიჭი და ძაღლი”რა საერთო აქვს ამ ორ ბიჭს და რით განსხვავდებიან ისინი ერთმანეთისაგან?

3) რით განსხვავდება ბიოგრაფია ავტობიოგრაფიისაგან?

4) გაიხსენე ანა კალანდაძის ლექსი …,, შენ ისე ღრმა ხარ…”განმარტე შენი სიტყვებით ტაეპი:
,,სამკვიდრო შენს ქვეშ მტრად შემოსულმა ვერავინ ნახა”.

5) გაიხსენე იაკობ გოგებაშვილის მოთხრობა,, გიორგი ბრწყინვალე” ,როგორ შევიდა საქართველოს ისტორიაში გიორგი მეფე?

6) გაიხსენე ხალხური ლექსი…-ჰოი,სიხარულო- ლექსის რომელი სიტყვებით დაადასტურებ ,რომ ეს ხალხური ლექსი საქართველოს ერთ-ერთ კუთხეში- სვანეთშია შექმნილი?

7) რასთან არის დაკავშირებული ხალხური ლექს-სიმღერა ,,იავნანა”?

8) ქვემოთ ჩამოთვლილთაგან,რომელი არ არის მზის განმასახიერებელი ქართული ღვთაება?
. ლილე
.პირიმზე
. ჰელიოსი
. მზექალი

9)რა არის ეპითეტი?

10) ,,ნაკადული მორბოდა ,ვით ირემი ქორბუდა”,- რა მხატვრული ხერხია გამოყენებული?

11) რას შეისწავლის მორფოლოგია?

12) რამდენი მეტყველების ნაწილი გვაქვს ქართულში ?(ჩამოთვალეთ)

13) ჩაწერე მოცემული არსებითი სახელები ნათესაობითი ბრუნვის ფორმით და უკვეცელ არსებით სახელებს ქვეშ ხაზი გაუსვი:
სალტე; ორმო; ალღო; რწმენა; მყუდროება.

14) რას Hჰქვია ფუძე და როგორ უნდა მოვიქცეთ,რომ ვიპოვოთ სახელის ფუძე? (დაასახელეთ მაგალითი)
15) რამდენგვარია სახელი ფუძე დაბოლოების მიხედვით?(აჩვენე პრაქტიკული მაგალითებით)
16) რა არის ბრუნება?
17) რა ცვლილებებს განიცდის მოთხრობითი, ვითარებითი ბრუნვის ნიშანი ბოლოხმოვნიან სახელებთან?
18) ბოლოხმოვნიანი სახელებიდან წოდებითში რა შემთხვევაში მოუდის სახელს ნიშნად,,ო” და რა შემთხვევაში,,ვ”?
19) რა არის კუმშვა?
20) რამდენ ბრუნვაში იკუმშება სახელის ფუძე და რა იწვევს კუმშვას?
21) რა არის კვეცა?
22) რამდენ ბრუნვაში იკვეცება სახელი და რა იწვევს კვეცას?
23) აბრუნე არსებითი სახელი : მეზობელი მხოლობით და მრავლობით რიცხვში
24) შეურჩიე ზმნებს შემდეგი არსებითი სახელები: ღრუბელი, მდინარე, ნისლი, ცა, ნაკადული, ზღვა.
…..მოწანწკარებს, … ….. .მოქუხს, .. …ღელავს, ………. Gგაიფანტა,…………. გადაიყარა,…… . მოიწმინდა.
25) ქვემოთ ჩამოთვლილთაგან რომელი არ არის კუმშვად-კვეცადი არსებითი სახელი?
ქვეყანა, მოყვარე, მაწონი, პეპელა


საკითხები სასკოლო წერისათვის VI კლასი

1. ვინ უამბო ილია ჭავჭავაძეს ლეგენდა ბაზალეთის ტბის შესახებ?
ა)დათა პაპიაშვილმა; ბ) ადგილობრივმა მკვიდრმა ივანემ; გ)უცნობმა ადამიანმა;
2. ვაჟა-ფშაველამ რომელი აჯანყება აღწერა პოემაში „ბახტრიონი“?
ა) კახელების; ბ)სვანების; გ)მეგრელების:
3. რომელ საუკუნეში არის აგებული ბეთანიის მონასტერი?
ა)XV-XVI; ბ)XII-XIII; გ) XIX-XX;
4. როგორ შეხვდნენ მშობლები და ნათესავები ალექსანდრე ყაზბეგის გადაწყვეტილებას?
5. რა გვარის იყო სინამდვილეში ალექსანდრე ყაზბეგი?
6. რატომ გადაწყვიტა ალექსანდრე ყაზბეგმა მეცხვარეობა?
7. რა აღმოჩნდა ხაზარულას ფესვებთან ჩამარხული?
ა)ქვევრი; ბ)დოქი; გ)ქისა;
8. რა გახდა ნათელი ხაზარულასთვის ღვინის დაგემოვნების შემდეგ?
9. ვიმ მოჭრა ხაზარულა?
10. თქვენი აზრით,რა განცდა დაეუფლათ ბებიას და შვილიშვილს,როდესაც ერთ დილას ხაზარულა ეზოში მოჭრილი იხილეს?
11. რომელი სასტიკი სიტყვა ახსენდებოდათ ბავშვებს მოთხრობაში „ჩვენი ჭერამი“?
12. როგორ პირობებში უწევდათ მუშაობა მუშებს რკინიგზის გაყვანის დროს?
13. ვინ აღმოაჩინა მივიწყებული ბეთანიის მონასტერი?
14. ვისი აღმზრდელი იყო სულხან-საბა ორბელიანი?
ა)ვახტანგ V; ბ)ვახტანგVI; გ)გიორგი XI;
15. რა არის ხორგო?
16. თქვენი აზრით სამართლიანად მოექცა აქლემი ვირს იგავ-არაკში „აქლემი და ვირი“?
17. თქვენი აზრით ვინ არის ის ყრმა,“ვისაც დღე და ღამ ჰნატრულობს ჩუმის ნატვრითა ქართველი“?
18. რით განსხვავდება მოთხრობა იგავ-არაკისაგან?
19. როგორ ვითარდება ამბავი?
20. რა არის ფაქტი,ვარაუდი,თვალსაზრისი?
21. რას შეისწავლის ლექსიკოლოგია?
22. გაასწორე შეცდომები:
ა)ვაჟა ხშირად ჩამოდიოდა ფშავიდამ თბილიში.
ბ)ილიამ წიგნები მაგიდაზედ დაიწყო და ოთახიდამ გავიდა.
გ)აღმართს ავუყევით და ციხემდინ ფეხით ვიარეთ.
23. შეურჩიე სიტყვებს სინონიმური წყვილი: სენი, წუთისოფელი, გესლი, დაავადება, საწუთრო, შხამი, ამაყი, წერილი, ამპარტავანი, ბარათი.
24. დაასრულე არსებითი სახელი, განსაზღვრე: დან თუ გან?
საკვამურ... კვამლი ამოდიოდა.
მოხუცი დარდი...ლოგინად ჩავარდა.
მზემ ღრუბლები...გამოანათა.
25. რომელია კუმშვად-კვეცადი სახელები:
დაფა,ქვეყანა, კალამი,მოყვარე,პეპელა.






Kსაკითხები სასკოლო წერისთვის VII კლასი

1..გაიხსენეთ რევაზ ინანიშვილის მოთხრობა „კიტრის ქურდი“და იმსჯელეთ რა შთაბეჭდილებას ახდენს თქვენზე ფერმის გამგე მიხაკო ჯალიაშვილი.დაიმოწმეთ მოთხრობის შესაბამისი ეპიზოდი.
2. რას ეწოდება ფაბულა და სიუჟეტი? ჩამოთვალეთ სიუჟეტის შემადგენელი ნაწილები.
3..გაიხსენეთ ნ.დუმბაძის მოთხრობა ,,ბოშები’’ და იმსჯელეთ,როგორ ხსნის მთხრობელი ბოშების ქურდობას?
4.შეაფასეთ ლევარსი ბერეჟიანის ქცევა. თქვენი აზრი დაასაბუთეთ. (ნ. დუმბაძის მოთხრობა „ბოშები“).
5 .რა არის ნ.დუმბაძის მოთხრობა ,,ბოშების’’თემა და იდეა?
6. განმარტეთ ფორმისა და მნიშვნელობის მცვლელი აფიქსები,მოიყვანეთ მაგალითები.
7..რა არის დიალოგი და რემარკა?
8. რას ეწოდება დიალექტური ლექსიკა და რატომ იყენებს მას მწერალი?
9...რომელი უკუთქმითი წინადადება გამოხატავს კატეგორიულ უარყოფას?
ა)ვერ ვთარგმნე; ბ)ვერ გავარკვიე; გ)არ დაველოდე.
10..გაიხსენეთ გ.ლეონიძის მოთხრობა ,,მარიტა’’და იმსჯელეთ,რატომ ითვლებოდა ციციკორე,,სოფლის მეუფროსედ’’?
11..დაახასიეთეთ მარიტა,დაიმოწმეთ ტექსტი ( გ.ლეონიძის მოთხრობა „მარიტა“)
12.გაიხსენეთ გ.ლეონიძის მოთხრობა ,,მარიტა’’და იმსჯელეთ,რა არის მოთხრობის მთავარი სათქმელი?
13 .სულხან-საბა ორბელიანი წერს,,სინანული ესე არს მწუხარებაი და ვაება ცოდვის ქმნისათვის’’.,,მარიტას’’რომელ გმირს უჩნდება სინანულის გრძნობა და რატომ?
14. რითი ჰგავს მარიტა თავის ნაეზოვარზე ამობრიალებულ ბროწეულის ყვავილს?
( გ.ლეონიძის მოთხრობა „მარიტა“)
15რა არის პოეტური ნეოლოგიზმები? მოიყვანეთ მაგალითი.
16...ჩამოთვლილ სიტყვათა შეერთებით აწარმოეთ რთული სიტყვები და დაწერეთ:ტოლი,ზემოთ,ოქრო,გმინვა,სიცილი,კახეთი,მიწერა,ქვემოთ,ვერცხლი,კისკისი,ქართლი,სამი,ამხანაგი,მოწერა,კვნესა,ორი.
17. .გაიხსენეთ ვაჟა ფშაველას მოთხრობა „უსურვაზის დასჯა“.როგორ ადამიანს გაგონებთ უსურვაზი?
18. .რა არის ვაჟა ფშაველას მოთხრობა „უსურვაზის დასჯის“ მთავარი სათქმელი.
19. .რა არის გაპიროვნება?
20. .რომელია მსაზღვრელ-საზღვრულის შებრუნებული წყობა?
ა)საწყალი უსურვაზი; ბ)თათბირი ხეებისა; გ)ტყის მეგობარი.
21. .გაიხსენეთ ლ.გოთუას მოთხრობა,,უგზო ქარავანი’’.როგორ ახასიათებს იასაული ჰალაბის დილეგში დატყვევებულ ქართველებს,რა იწვევს მის გაოცებას?
22... გაიხსენეთ ლ.გოთუას მოთხრობა,,უგზო ქარავანი’’. მამამ შვილს უსიტყვო ანდერძი დაუტოვა: ვერცხლის ,,მცირე ჯვარი და სააკაძის ხმლის ნატეხი თუ ნამუსრევი’’.როგორ უნდა გავიგოთ მამის ანდერძი?
23. რომელი ისტორიული პიროვნებაა ნახსენები ლევან გოთუას „უგზო ქარავანში“?
24..ორი მარტივი წინადადების შეერთებით შეადგინეთ შერწყმული წინადადებები; ა)ცხენშუბოსნებმა აქლემები შეაჩერეს. ბ)ცხენშუბოსნები აქლემებს დაელოდნენ.
ა)გორგასალმა დიდი საზამთრო იყიდა. ბ)გორგასალი უმალ დილეგთან გაჩნდა.
ა)ალაყაფიდან ქარავანი გამოვიდა; ბ)ალაყაფიდან დაბორკილი ტყვეები გამოვიდნენ.
25. .როგორ ლექსს უწოდებენ ლირიკულს?
26. ..გაიხსენეთ ა.წერეთლის ლექსი,,ჩანგური’’ და გადმოეცით მთავარი სათქმელი.
27.გაიხსენეთ ი.ჭავჭავაძის ლექსი,,პოეტი’’.იმსჯელეთ,რა მისია აკისრია პოეტს ერის წინაშე და როდის აღასრულებს ის თავის მისიას?
28. რას ეწოდება რთული ქვეწყობილი წინადადება?
29. .გაიხსენეთ ტიციან ტაბიძის ,,ლექსი მეწყერი’’ და გადმოეცით მთავარი სათქმელი.
30..რა არის სიმბოლო?
31...ჩამოთვლილი შერწყმული წინადადებებიდან შემოხაზეთ ერთგვარგანსაზღვრებიანი შერწყმული წინადადება
ა)გორგასალი და ისკანდერი ძველი ნაცნობები აღმოჩნდნენ;
ბ)ხელმარდი და პირმართალი კაცი იყო ბეჟანი;
გ)ისკანდერი და გორგასალი დიდხანს უმზერდნენ ერთმანეთს;
32.რა არის ეპითეტი? შედარება?
33.რას ეწოდება რითმა? ჩამოთვალეთ მისი სახეები.
34.რა არის პოეტური გამეორება და რისთვის იყენებს მას ავტორი?
35. ჩამოთვალეთ წინადადებების ტიპები შინაარსისა და აგებულების მიხედვით.

Please Select Embedded Mode To Show The Comment System.*

Plus récente Plus ancienne